Sesja ślubna i weselna

Wedding planner Warszawa
Pierwszy taniec na weselu. 7 ważnych rad
29 maja 2019
Idealne wesele Warszawa
Jak przygotować idealne wesele?
12 czerwca 2019

Fotograf ślubny Warszawa

Takich ujęć nigdy nie powtórzysz! Jak zorganizować ślubną sesję, aby nie żałować

Fryzjer, makijaż, stroje, goście jest wiele elementów, o które musimy zadbać, aby w dniu ślubu wyglądać przepięknie, bawić się doskonale i pamiętać o tym przez całe życie. W tym ostatnim z pewnością pomogą nam wyjątkowe zdjęcia. Aby je uzyskać, trzeba jednak zatrudnić profesjonalnego fotografa. Podpowiadamy jak to zrobić!

Dawniej sesja zdjęciowa odbywała się bezpośrednio po uroczystości w kościele lub w urzędzie stanu cywilnego. Dziś praktyka ta nie jest już standardem. Młodzi częściej wybierają sesje ślubne w dogodnym dla nich terminie, bardzo często w plenerze, co sprawia, że zdjęcia są ciekawsze, spontaniczne, a czasem bywają wręcz szalone. O czym warto pamiętać, organizując ślubną sesję? Podpowiadamy!

 

  1. Jak ustalić dobry termin sesji ślubnej?

Sesja w dniu ślubu powinna być, przynajmniej teoretycznie dokumentacją zdarzenia. Młodzi są perfekcyjnie przygotowani: Panna Młoda w nienagannym makijażu z idealnie ułożoną fryzurą, Pan Młody także wystrojony jak nigdy. Na tym jednak kończy się lista zalet. Będąc bardziej precyzyjnym — zaczyna się długa lista wad. Przede wszystkim dzień ślubu to zdecydowanie czas reportażu, a nie pozowania w lesie, na plaży czy gdziekolwiek indziej. Mamy mnóstwo spraw na głowie, jesteśmy zestresowani, wyjazd w bardziej odległe, urokliwe miejsca jest niemożliwy, ponieważ… zwyczajnie brakuje na to czasu. Poza tym z górę nad oryginalnością bierze troska o zachowanie czystego stroju. Jeśli tylko możecie, zaplanujcie inny termin sesji. Taki, kiedy oboje będziecie wypoczęci i mniej zestresowani. Wygospodarujcie czas, a z pewnością wpadnie Wam dużo więcej fantastycznych pomysłów na niezapomniane ujęcia.

 

  1. W jaki sposób wybrać fotografa?

Wybór fotografa to kluczowy element udanej sesji. Zwróćcie uwagę na portfolio fotoreportera, jego doświadczenie oraz kreatywność. To wszystko można sprawdzić, zasięgając opinii znajomych, rodziny, a także na forach internetowych. Pamiętajcie jednak, że gusta są różne, co oznacza, że nie zawsze czyjaś rekomendacja będzie zgodna z naszymi oczekiwaniami. Spójrzcie na portfolio z wykonanych wcześniej sesji ślubnych, dzięki czemu dowiecie się czego oczekiwać po fotografie. Poznacie styl wykonywanych zdjęć. Jeśli planujecie ślub kościelny, sprawdźcie, czy Wasza parafia oczekuje od fotoreportera ukończenia kursu fotografii kościelnej. Bez takiego certyfikatu może być problem z jego pracą podczas uroczystości.

 

  1. Czy musimy spotykać się z fotoreporterem?

Nawet bardzo dobrze wykonany research nie zastąpi bezpośredniego spotkania. Podczas rozmowy najlepiej przekonamy się, czy dobrze rozumiemy swoje oczekiwania. Jeżeli już na tym etapie czujemy się niekomfortowo, warto szukać dalej. Spotkanie to także najlepszy moment, aby opowiedzieć szczegółowo o swoich wyobrażeniach. W dniu wydarzenia nie będziemy mieli zbyt wiele czasu na to, aby przekazać życzenia wykonawcy usługi.

 

  1. Ile kosztuje wynajęcie fotoreportera?

Odpowiedź jest oczywista — to zależy! Koszt wynajęcia fotoreportera jest uzależniony od wielu elementów. Wśród nich kluczowa jest jego renoma, doświadczenie, miejsce wykonywania usługi oraz jej zakres. Tutaj warto zwrócić uwagę czy cena zawiera koszt reportażu ślubnego i sesji w tzw. plenerze, należy ustalić liczbę zdjęć oraz sposób ich przekazania. Oczywiste jest oczekiwanie, że zdjęcia zostaną wyretuszowane oraz przygotowane w różnych formatach. Jeżeli wybierzemy fotografa z odległego miasta, warto upewnić się, czy oczekuje od nas pokrycia kosztów dojazdu oraz ewentualnego noclegu.

 

  1. Czy podpisać umowę na wykonanie sesji?

Poszukując fotoreportera, warto ustalić wszystkie szczegóły na piśmie m.in. termin i warunki wykonania usługi, a także datę dostarczenia dokumentacji zdjęciowej. O ile sesję w plenerze możemy powtórzyć, o tyle na piękny reportaż ślubny mamy tylko jedną szansę. Wszystkie ustalenia należy spisać. W tym wypadku warto doprecyzować każdy detal np. czy fotograf może wykorzystać nasze zdjęcia do publikacji na swojej stronie internetowej, czy też w mediach społecznościowych. Jeśli macie wątpliwości, jakie elementy powinna definiować umowa, jej szczegóły w Waszym imieniu może dopracować konsultant ślubny. Dzięki zaangażowaniu doświadczonej agencji wedding planner’skiej wyeliminujemy wiele ryzyk związanych z podpisywaniem kontraktu na wykonanie sesji.

 

Doświadczony wedding planner może przejąć nie tylko obowiązek wyznaczenia zasad współpracy z fotoreporterem, ale także szereg spotkań z podwykonawcami. Angażując agencję, wszystkie oczekiwania możemy przekazywać tylko jednej osobie, która w naszym imieniu będzie kontaktować się z poszczególnymi firmami. Wedding planner nie tylko zna rekomendowanych wykonawców usług, ale w naszym imieniu może wynegocjować dobre warunki, dzięki czemu zaoszczędzimy czas i pieniądze.

 

 

 

 

Komentarze są wyłączone.